Telfort webmail

De online mail van Telfort is een mooie mogelijkheid om te gebruiken als u uw mail online wilt gaan beheren. Telfort maakt het voor haar klanten mogelijk om gebruik te maken van enorm veel opties als het om online mail gaat. Het gebruik is zeer eenvoudig en privacy-gericht. Het beheren van uw e-mails op het internet heeft enorm veel pluspunten waarvan een van de belangrijkste toch wel is dat u, waar u ook bent, toegang heeft tot uw mailbox.

Meteen gebruik maken van een e-mailadres

Telfort webmail inloggen

Het mooie van Telfort is dat u meteen een standaard mailadres toegewezen krijgt als u een abonnement afsluit bij de provider. Het nadeel is wel dat u maar gebruik kan maken van één mailadres. Indien gewenst is het mogelijk om meerdere e-mailadressen aan uw online mailbox toe te voegen. Wanneer u een abonnement afsluit bij Telfort krijgt u meteen een mailadres waarmee u kunt inloggen op de online mail van Telfort. Na het inloggen kunt u mail ontvangen, maar u kunt ook meerdere mailaccount aanmaken, wat overigens niks extra kost.
Klik hier om direct in te loggen op Telfort webmail.

Het gebruik van meerdere apparaten

Een van de grootste voordelen aan de online mail van Telfort is dat je overal, en ook in het buitenland, uw e-mails kan beheren. Het enigste wat u daarvoor hoeft te doen is inloggen bij de online mailbox van Telfort. Om het gebruik van de webmail makkelijk te maken, heeft Telfort een aantal applicaties gemaakt die u kan installeren op apparaten zoals uw tablet, smartphone of laptop. Hierdoor kunt u snel inloggen en hoeft u niet speciaal meer naar de website.

Bijnamen

De online mailbox maakt het mogelijk om voor uw mailaccounts bijnamen te gebruiken mocht dat gewenst zijn. Op elk mailaccount krijgt u de mogelijkheid om vijf bijnamen te gebruiken. Aangezien u naast uw standaardmailaccount nog 5 mailboxen kan aanmaken, kunt u in totaal gebruik maken van maar liefst 25 bijnamen. Elke mailbox die u heeft een capaciteit van ongeveer 1 GB.

Verschillende opties

Telfort is zeer klantgericht en maakt het dan ook mogelijk om verschillende opties te kiezen die de meeste mensen fijn zouden vinden. Maar dat hoeft niet te betekenen dat alle opties erbij staan die u misschien wenst. Het zou namelijk kunnen dat u een optie wil aanpassen die er niet bij staat. Telfort heeft hiervoor gezorgd. Log in op uw online mailbox van je provider en ga naar “Instellingen”, daar kunt u gelijk zien hoe de instellingen op dit moment staan, en hoe u ze aan kan passen. Op deze manier wordt de online mailbox van Telfort direct wat persoonlijker.

Automatisch retouradres kiezen

In een zakelijke wereld waar alles draait om snelheid wilt u niet steeds maar opnieuw tijd besteden aan handtekeningen plaatsen onder elk e-mailtje. Het gaat namelijk niet alleen om uw eigen naam, maar ook over uw bedrijf en andere zaken die u misschien wilt vermelden. Vaak willen mensen ook hun functie in het bedrijf zelf vermelden om geen verwarring te creëren bij de ontvanger. Jammer genoeg kost het plaatsen van deze persoonlijke handtekening enorm veel tijd. Wederom heeft Telfort hiervoor gezorgd. Telfort maakt het namelijk mogelijk om maar één keer uw persoonlijke handtekening met bijbehorende zaken op te schrijven, die dan vervolgens automatisch na elk mailtje onderaan geplaatst wordt. Ook kunt u kiezen welke persoonlijke handtekening er onderaan te pagina komt te staan, automatisch staat de hoofdgebruiker geselecteerd.

Ontvangstbewijzen

Als u gebruik maakt van een nieuwe mailbox, dan is het van belang dat deze werkt zoals u wilt. Hier wil nog wel eens twijfel over ontstaan. Arriveert de mail wel bij de ontvanger? Deze vraag ontstaat wel eens omdat sommige personen wel eens een lange tijd willen nemen om te reageren. Echter is het wel zeer van belang om te weten of dat een e-mail ook daadwerkelijk is gearriveerd. De online mailbox van Telfort maakt het daarom mogelijk om een ontvangstbewijs te krijgen bij elke mail die u verstuurt. Als u hiervan gebruik wilt maken dan moet u deze optie wel aanzetten. Mocht u ook mail ontvangen die niet erg op prijs gesteld wordt, zoals misschien reclame, nutteloze aanbiedingen, of gewoon mails van personen die u niet kent of waar u niks mee te maken wil hebben, dan kunt u deze afzenders met één druk op de knop blokkeren. Voortaan zullen de mails van deze afzender onderschept worden en automatisch in quarantaine gezet worden. Ook is het mogelijk om binnenkomende mails automatisch te sorteren en kun je zelf in de opties bepalen of dat je wel of niet nieuwsbrieven en nieuwe aanbiedingen van Telfort zelf wilt ontvangen. Deze zijn namelijk niet verplicht.

Doorsturen en afwezigheidsmailtjes

De online mailbox maakt een hoop mogelijk op het gebied van afwezigheid en e-mails doorsturen. Als je twee e-mail accounts heb en je gebruikt er standaard maar één, dan is het zo geregeld om alle mails van één mailbox automatisch te laten doorsturen naar een andere mailbox. Ook kun je een zogenaamde out-of-office mailtje laten sturen. Wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent en u geen stressvolle mails aan uw hoofd wil hebben, dan kunt u automatisch reageren op binnenkomende mails met een tekst die u zelf geschreven heeft. Dit is vooral handig wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent en toch iets van u zelf wilt laten horen. U kunt dit bericht helemaal naar wens schrijven, zoals bijvoorbeeld een andere contactmethode laten weten, of u laat weten wanneer u weer beschikbaar bent.

Meerdere malen uw wachtwoord wijzigen

Hoe sterk uw wachtwoord dan ook mag zijn, Telfort raadt aan om uw wachtwoord om de zoveel tijd te wijzigen. Er zijn genoeg fraudeurs op het internet en die kunnen jammer genoeg aan uw wachtwoord komen. Het is dus zeker slim om uw wachtwoord af en toe te veranderen. Bij de online mailbox van Telfort gaat dit zeer eenvoudig en zonder gedoe. Log in bij MijnTelfort en klik op “Mijn wachtwoord”. Hier kunt u uw wachtwoord wijzigen zoals u zelf wenst.